A & S besök del 1

Igår så kom min kompis Anna och hennes nyfunna vän Silka hit till Köpenhamn för att hälsa på mig! Jag hämtade upp dem på flygplatsen mitt på dagen och så lämnade vi väskor hos mig och åt lunch tillsammans innan vi skiljdes åt, jag hade nämligen skola att fixa med. De var på glyptoteket och åt middag ute och jag blev klar med skola så att jag kunde spendera fredagen med dem! Idag fredag så hade vi ställt klockan på nio, första stoppet sen var danska design museet! Jag som tycker om dansk design och möbler tyckte att det var ett väldigt bra museum, dessutom är det gratis för studenter och alla under 27 år så tips tips! Söt bok hade de i sin butik också, kolla bara:

Efter museet så vandrade vi runt lite, mina besökare åt winerbröd som var mycket mumsiga och så gick vi längs Ströget tills vi bestämde att det var lunchdags. Då tog jag mina vänner under armen och ledde dem till Gorm's pizza där jag varit förut för att äta. Det var ett lyckat val enligt mina vänner (som just nu ligger i sängen brevid mig och bekräftar detta haha). Restaurangen ligger dessutom på en så mysig gata med klassiska "Köpenhamnshus", så här fin är den:

Efter lunch så var det dags för en walking tour! Det är en guidad tur som är gratis, det enda som guiderna ber om är dricks efter turen om man tycker att den har varit bra. Alla mina australiensiska vänner här har gjort det i alla europiska städer så vi tänkte att det skulle vara kul att testa! Så, vi tre mötte upp min vän Anna från Austalien som hade besök av sin vän Rusty, tillsammans gick vi turen på drygt tre timmar och lärde oss mer om Köpenhamn och Danmark i allmänhet. Vår guide var väldigt dedikerad och hade mycket inlevelse så det var toppen, speciellt eftersom det regnade heeeela turen. Vi var helt iskalla och genomblöta efteråt, men ändå kul att ha gjort tyckte jag som hade hyfsat med kläder på mig. Efter turen mötte vi upp ett stort gäng av mina vänner på CHP streetfood och åt middag tillsammans, jättetrevligt! Jag åt en utsökt burgare med "pulled duck" och en lime cheesecake till efterrätt, ljuvligt! Huset på bilden nedan är där alla food trucks är och där man äter. Sen åkte vi hem och nu ska vi sova, nya äventyr väntar imorgon i det förutspådda regnet! Hej så länge!