Raise your glass

Woops så gick tisdag, onsdag och nästan torsdag utan ett enda blogginlägg! Men, det beror mest på att skola och andra roligheter har tagit upp all tid! I tisdags var det en lång skoldag med salsa på kvällen. Det är roligt det här med pardans, det tycker jag absolut, men det är onekligen svårt att komma ifrån att det är ganska stelt också. Svettiga händer, tramp på tårna och dåliga andedräkter är några av de mindre roliga sakerna när man träffar nya människor för första gången. Men när det väl släpper och instruktörerna är bra så blir det ändå roligt! Efter salsan hängde jag med mina dansanta vänner på skolans källarbar och drack öl tills klockan blev mycket och det vankades hemgång för oss alla. Vädret var (såklart) regnigt och min regnjacka är en succé varje dag som vädergudarna sviker oss. Jackan matchas bäst med min snygga gröna halsduk och mössa.

Onsdag så började jag en ny kurs på eftermiddagen, Marine Aquaculture heter den och det är kort och gott fiskodlingar och fiske i danska vatten som står på agendan. Plus en del alger. Alger är viktiga också. Vi är endast åtta pers som läser denna kurs så det är minst sagt intimt! Vi ska allesammans åka på exkursion i april också, tre olika platser och fiskeodligar ska besökas under en heldag där DTU betalar flyg, tåg och privat bil för oss alla. Mycket spännande! Efter skolan var det dags att testa en ny dans: bachata! En mer närgången dans jämfört med salsa, i alla fall om man kollar på proffsen. Men det var ännu roligare än salsan! Mycket tack vare att instuktörerna var toppen och det höga tempot i undervisningen. Sedan åt vi som gick på dansen wok till middag tillsammans och drack mer öl. Herregud va öl är centralt här i Danmark, att inte alla är alkoholister är ett mirakel...

Onsdag så var jag lektionsfri! Istället mötte jag upp mina vänner Louise, Helena, Lára och Jarrod på cafe Paludan i närheten av Köpenhamns Universitet för att plugga där. Kul med miljöombyte och kul med pluggsällskap! Vi pluggade fram tills klockan slog tre, då skiljdes vi åt. Jag vandrade till Jysk för att köpa ett tvättställ för 75 spänn och sedan till yogan. På vägen dit passerade jag den söta innergården på bilden ovan! Yogan var även denna gång kanon! Hade en ny instuktör men han var väldigt duktig så det kändes bara roligt! Efter yogan tog jag bussen hem och har sedan krånglat med den elektroiska tvättstugan hela kvällen. Efter många om och men så är i alla fall majoriteten av all smutstvätt nu ren... Nu ska jag ladda om med många timmar sömn, hej så länge!