Tillbaka till verkligheten

Två riktiga skoldagar avklarade, en kvar imorgon innan det blir helg. Eftersom jag varit borta från skolan i mer än en vecka i samband med påsklovet så har det varit två tuffa dagar rent skolmässigt. Har verkligen många grejer att fixa de kommande dagarna men det kommer nog gå fint så länge jag har en plan! Igår så hade jag min fiskkurs, då pratade vi om "stocking", dvs planterad fisk. Mycket intressant! På kvällen var det Bachata och oj va ovant det var, två veckors uppbehåll gör tydligen stor skillnad! Vi fick dessutom reda på att en av våra lärare kommer att sluta vilket såklart känns trist, men men. Sen åkte jag hem och facetime:ade med Gisela. Vi har inte pratat på ett bra tag så det var super! Sen var det tidig läggdags för att vara i skolan innan åtta idag. Urban Planning stod på schemat och i den kursen har vi en hel del att göra. En stor rapport som står för nästan hela betyget är vad vi jobbar på! Sen var det lunch och mer plugg. På eftermiddagen fixade jag naglarna, pluggade, facetime:ade med familjen och sen så tog jag en kvällslöprunda i mitt närområdet. Det var perfekta förhållanden för en kvällstur så jag passade på! Det blev sex kilometer och det kändes sååå skönt att få röra sig efter en dag med mycket stillasittande framför datorn. Nu ska jag fortsätta plugga, ty jag har ett online-test imorgon.

Våriga naglar tillsammans med mitt busskort och så den fina kvällshimlen i slutet av min löprunda.
Köpenhamn | | Kommentera |

My travel squad!

Här ser ni människorna jag varit i Budapest med! Anna (brunhårig tjej med jeansjacka från Australien), Elle (blond tjej med jeansjacka från Finland), Jarrod (rödhårig kille med jeansjacka & solisar, från Australien), Luke (mörkhårig kille med skägg och dunjacka, från Australien) och Cullen (rödhårig amerikan med t-shirt och shorts). Nu vet ni vilka jag har lekt med de senaste dagarna!

Budapest dag fyra

Sista dagen på resande fot var idag! Eller ja, igår för klockan är efter midnatt. Men först en bild på hur fint parlamentet var under kvällspromenaden dagen innan:

Mmm supersnyggt! Hur som helst, sista dagen så gick förmiddagen åt till att fixa i lägisen, packa ihop alla prylar och "checka ut". Vi bodde ju i en AirBnb lägenhet så det faktiska utcheckandet bestod av att slänga ner nyckeln i en brevlåda men då gäller det ju att man har med sig alla prylar innan dess. Vi släpade på en del saker under dagen så vi orkade inte gå hur mycket som helst. Första prioritet var dock att skriva ut flygbiljetter till fyra i sällskapet då RyanAir annars tar ut en avgift för att skriva ut boardingkorten. Efter det så fikade vi på ett otroligt läckert cafe som låg på andra våningen av en bokaffär, Alexandra Bookcafé var namnet och såhär såg taket ut:

Gudomligt. Sen åt vi en lätt lunch, gick på stan och på marknad. Några shoppade, bland annat Elle och Luke som köpte klänning respektive jeans på Bershka som inte finns i Köpenhamn. Sen väntade en taxitur till flygplatsen, säkerhetskontroll, lätt middag och en straxt under två timmar lång resa tillbaka till den danska huvudstaden. Jag satt bredvid Jarrod på planet, vi läste damernas värld och pratade svenska deckare. Vid 20:45 var jag innanför dörren i min lägenhet här, då hade jag dock dessutom varit på Netto och handlat frukost så att jag slipper göra det imorgon bitti. Nu ska jag njuta av att sova i en mjuk säng. Puss och kram skumbanan här är en klassisk flygplansbild!